tisdag 18 januari 2011

BARNRUMSPROJEKT

Av några gamla syltburkar har jag gjort förvaring till pennor och dylikt som ska pryda Theas skrivbord. I verkligheten ser de nästan ut som stela papperspåsar.

Denna vecka får gå i barnrumstemat, jag ska nämligen göra om lite på Theas rum. När hon föddes inredde jag med rosa och vitt efter konstens alla regler. Detta kändes helt rätt tills Thea fick mer personlighet och blev äldre. Nu vill jag skapa ett barnrum med lite mindre "puttinutt" mer Thea helt enkelt. Det är en hårfin gräns mellan att ordna ett barnrum som inte blir för barnsligt men ändå inte vuxet om ni förstår vad jag menar. Men vi börjar med det Thea längtar mest efter, ett eget skrivbord där hon kan sitta och pyssla. Så en skrivbordshörna ska vara fixad och klar innan veckan är slut (det är mitt mål iallafall). Ni hänger väl med =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Känner till det där med att inreda i rosa efter konstens alla regler:). Har själv inrett sonens rum i ljusblått och vitt, men han är ännu inte tilräckligt stor för att vilja tuffa till sitt rum, så han får ha puttinutt ett tag till:)
Ska bli spännande att se hur Theas rum kommer se ut med det nya skrivbordet, jag är dock övertygad om att det kommer bli väldigt fint.

Kram Maria
http://mariaschateau.blogspot.com/

ingen vanlig dag sa...

Jättefin pennförvaring. Jag använder också burkar i olika storlekar till förvaring - hur bra som helst. snyggt blev det dessutom när du satte papper runt!

Kram / Kristina

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad fina burkarna för pennorna blev. Du är iderik....
Kraam
Sanne

BelovedbyLinda sa...

Vad fint det blev!! :)

Kram Linda

Angelica sa...

Supersöta brukar! =) kul att se hur det blir i rummet sen också!