måndag 17 januari 2011

OLIVTRÄD



I somras köpte jag mig två stora olivträd till verandan och när minusgraderna kom med vintern så glömdes dom bort därute. Men jag tog in dom med hopp om att underverk kan ske och nu har det skett underverk här hemma! Ser ni fina gröna nya blad börjar spridas runt om i trädkronan. Tror ni att jag är lycklig för detta... Det blir en sommar till för dessa men samtidigt som lyckan är stor så tänker jag på alla de olivträd som jag har slängt med tanken om att de har dött. Jaja, nu vet jag bättre och som de säger man lär sig av misstagen.



Ha nu en bra start på den nya veckan vi har framför oss!

11 kommentarer:

Kamilla sa...

Tur att du tog in de två stackarna... Jag slängde också mitt älskade olivträd i höstas men jag tror att det var dött, men vem vet?!

Underbar ljuslykta på golvet, var kommer den ifrån?

Kram

ingen vanlig dag sa...

Ja skam den som ger sig. Det var ju fantastiskt - vilken växtkraft!

Du är en av mina favoritbloggar och jag tänkte kanske att du ville veta :) Länkning finns hos mig idag.

Kram / Kristina

Drömmar och Verklighet sa...

Jag tycker de är så fina olivträden. Vilken tur att de ville vara med lite till :) Trevlig kväll! Kram Anna

Mitt skabbiga chica hus sa...

JIsses vilken tur du måste haft. Olivträd överlever sällan minusgrader. Min farmor som har de grönaste fingrarna i världen har gett mig tipset att olivträd vill stå svalt över vintern, ca 10 grader. vattnas sparsamt samt att man ska hänga en liten ljusslinga i trädet för lite extra ljus.

Men du verkar ju inte behöva dessa tips;o)

Kraaam!
Mia

Postadress Torslanda sa...

Jag har också tagit in mina olivträd, från ett mörkt förråd. Funderar på om det blir för varmt för dem inne i huset och håller tummarna för att de ska klara sig här inne i värmen fram till våren.
Det ska bli spännande att följa dina olivträd och läsa om ifall de trivs inomhus.

niinaslycka sa...

Hej,
Jag som precis slängt mitt olivträd, typiskt! Väldigt fina bilder du tar.
Kram niina

BelovedbyLinda sa...

Fint collage som vanligt!! :)

Kram Linda

Anette - Vi bygger hus sa...

Mitt olivträd drunknade tyvärr ute i somras men framåt våren tänkte jag skaffa ett nytt och sköta om det bättre. Fin vas, nu har jag en egen likadan :).

Anonym sa...

dom vita bänkarna var superfina! vars har du köpt dom tro?

mammaxtre sa...

Olivträd har jag inget och har aldrig haft. Lite nyfiken på dem dock. Vad roligt att den tar sig för dig. Kul!

STYLIZIMO sa...

Olivtrær er virkelig nydelige!
Så gøy at du skal lage skrivebord på samme måten som jeg har gjort. Jeg gleder meg til å se :)
Ha en fin uke!
klem Nina