tisdag 31 augusti 2010

TEMA FABRIKEN: BELYSNING

Idag är det tisdag och ett nytt tema från Fabriken presenteras här på bloggen, temat denna tisdag är belysning. När jag får höra ordet belysning är lampa det första jag tänkter på, jag är väldigt kräsen och det tar lång tid för mig att hitta lampor till mitt hem. Det finns ont om snygga lampor helt enkelt! Men ljuslyktor och stakar ger också belysning och här har jag någon form av beroende, jag vet inte hur mycket ljuslyktor som finns här hemma utplacerade lite här och var. Sambon skakar på huvudet när ännu en ljuslykta packas upp medans jag är lycklig som få när jag får gå runt och botanisera, flytta och greja med mina lyktor. Bästa belysningen enligt mig kommer alltså ifrån tända ljusstakar och lyktor och på köpet får man mys, värme och kanske lite kärlek!

6 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Det finns väl inget finare än just tända lyktor där hemma? Jag älskar också lyktor och ljus av alla de slag och maken suckar tungt när jag släpar hem ÄNNU en ny lykta... ;)
Jättefin bild! Ha en skön tisdag! :)

Unknown sa...

Jag verkligen älskar dessa små söta zinkhus,,
Så sant belysningen är inte bara lampor.
Vackert vännen,
Kram AnnaL

anna sa...

Tända ljus är underbart. Vilken mysig blogg du har, verkligen inspirerande. Jag har nu lagt in dig i min blogglista.

kram anna

Karin - AlicesMamma sa...

De där husen är ju för underbara... Är de från Walter&Co? Har spanat på dem i två år utan att slå till! Till vintern är det nog dags...

Alltid lika fina stilleben.

Kram, Karin

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag satt med tårar i ögonen när jag nu läst ALLA dina inlägg!! Det är den finaste bloggen jag läst (och det säger inte lite) så fina bilder och hela layouten är verkligen nåt extra. Hur kan du ha undanhållit mig detta????
Kram vi hörs snart.
Annica

Nilla sa...

Jättefint! Ha det bra.