fredag 3 december 2010

KALLT UTE, MYSIGT INNE



Igår visade jag den finaste stjärnan här hemma, idag får ni se den största som tar plats i vardagsrummets burspråk (stjärnan kommer ifrån Lagerhaus). En hunddradel av alla mina ljuslyktor, dessa står på eldstaden.

Nog för att termometern visar närmare -20 C, bilen är både snötäckt och har isiga rutor som måste skrapas varje morgon, barnen ska på med underställ, vantar, mössor och allt som gör att de små inte ska frysa. Nog för att det är lite jobbigt vissa stunder men visst är det ändå mysigt med alla ljus som tänds, värmen som finns inomhus och att man samlas hemma och hittar på saker såsom spelar spel, bakar, myser i soffan, läser en bok... ja och så får jag ju användning för alla 1000-tals ljuslyktor som jag inte kan sluta köpa. Idag är det tre veckor kvar till självaste julafton, tiden bara flyger fram. Här hemma är det dags för pepparkakshusbygge i eftermiddag, så får vi se hur det går då. Hoppas på ett fint resultat.

Ha en underbar fredag allesammans!

Vill passa på och tacka för alla fina kommentarer som ni lämnar här, jag blir så otroligt glad och tacksam över att jag har så fina läsare. Kram på Er!

5 kommentarer:

marzia sa...

:) Ciao

Lit de Parade sa...

Fina och inspirerande bilder! :-)

M @ Lit de Parade

tinajo sa...

Vackert tycker jag - och det är ju så roligt att köpa ljuslyktor så det är inte så underligt att man har ett överflöd! :-)

Sandra sa...

Så fint ni har det!

Linruz sa...

Vad fint du har det.
Ljuslyktor kan man aldrig få för många av :)
kram kram Lina