måndag 15 november 2010

MÅNDAGSGODIS



Härliga måndag, hoppas er helg har varit bra. Igår förstår ni gjorde jag nog det godaste bakverket någonsin, brownies a´la Leila. Så underbart ljuvligt goda och hela middagssällskapet satt med slutna ögon och njöt utav denna goding. Receptet finns i Leilas "One More Slice". Om ni ska ha middagsbjudning och är ute efter en superb efterrätt, ska ha kalas eller bara fylla på frysen med gottis så rekommederar jag dessa. MUMS!!

Jag vet, det har blivit mycket bakning på sistonde här på bloggen. Jag hoppas ni står ut med detta. Men jag älskar att baka samt så tycker jag mer och mer om att fota och styla mat och bakverk. En liten dröm har skapats om att få göra en kokbok (alltså fota och styla den), finns det ingen duktig matlagare eller kock där ute som går i kokbokstankar, hör av dig i sådant fall =)...

(det vita chokladhjärtat är köpt på ICA, märket är Dr. Oetker och paketet innehåller 48 st mörka chokladhjärtan och 24 st ljusa, fint att dekorera med)

9 kommentarer:

Sandra sa...

Mmm vad gott det såg ut, måste testa att baka det någon dag! Leilas recept brukar vara populära här hemma. Kram

Ellie sa...

Vad är det för litet hjärta ovanpå? Vit choklad? Var har du köpt det eller har du gjort själv t.o.m.? Tack för en inspirerande blogg!

MITT VITA HUS sa...

Åh vackra foton:) jag köpte med de där små söta vita och mörka chokladhjärtana och dekorerade Alice 5-års tårta med:)

Mig gör det inget med en massa bakkort:)

kraaam

a piece of happiness sa...

Man blir ju så hungrig av alla dina inlägg ;) eller sugen rättare sagt.
Bilderna med hyacinterna är så otroligt vackra. Så pass att jag måste köpa ett par själv idag :)
Kram LiseLotte

Anonym sa...

Fresterska där...=)Finfina foton/Annica

ingen vanlig dag sa...

Fina foton. Visst är det kul att styla och fota bekverken. Gjorde det idag med en kladdkaka och fick långa suckar från matgästerna som var sugna på att äta. Inte titta på när jag fotade från olika vinklar :)

/Kristina

Daniela sa...

Vilka härliga bilder! Det ser riktigt smarrigt ut. Jag gjorde också Leilas brownies för några dagar sedan, men det receptet tog jag från den första boken. Det kanske skiljer lite, för min glasyr var mycket mörkare...

(Jag gillar bilder på bakning och matlagning, så det tycker jag absolut att du får fortsätta med. :))

Lit de Parade sa...

Yes please!! Säger bara en sak: Mmmmmmmmmmmm

M @ Lit de Parade.se

Husbysjutolfts sa...

Du har ett helt underbart hem,
tror jag precis klickat hem lampan du har ovanför ditt runda bord. Är rädd att den är för stor men hos dig ser den alldeles perfekt ut.
Har velat fram och tillbaka så länge om jag skulle ha en industrilampa eller en i tyg till matrummet. Har en i zink ovanför köksbordet. Men nu slog jag till på en i tyg vit stor. hoppas det blir bra. Tror matrummet kommer bli lite mer ombonat med den här.

Dina bilder på bakning är jättefina fortsätt med det.
Det senaste bakverket kanske kan vara nått till julafton. vad tror du?!

Trevlig dag