onsdag 11 augusti 2010

FRUKOSTVÅFFLOR

Igår när Thea skulle gå till dagis första dagen efter flera veckors ledighet blev det tårar och tandagnisslan, det gjorde ont i mammahjärtat när hon med tunga steg gick ut genom dörren med sin lilla Mimmi Pigg ryggsäck och med tårarna rinnandes ner för kinderna. Så igår när hon vi låg och läste godnattsaga lovade jag henne att hon skulle få våfflor till frukost, det var kanske inte det roligaste att gå upp kl. 07.00 och grädda våfflor men det var det värt för när hon idag begav sig mot dagis var det med ett leende på läpparna.



Fotografen och reklamkillen har precis gått och det gick ju bra med fotograferingen, jag och Vilmer fastnade nog på ett och annat kort också. Nu ska jag fixa lite med marktjänsten här hemma!

3 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

smarrigt.. vi åt våfflor igår här hemma.Jag tänkte att det skulle kunna bli en mysig vana! I alla fall en dag på helgen.. sen så kom jag på att jag faktiskt gått upp 3 kg under semestern. Nåja.. livet är för kort för att bry sig om en massa överflödiga kilon.

StrandviksVillan sa...

Vilken snäll mamma du är :) Skönt att det gick bättre andra dagen.
Vår Lillebror var också ledsen efter uppehållet på fem veckor, inte lätt alls att lämna en liten när dom gråter... :(

Kul att det gick bra med fotograferingen!

Marits vita skrin sa...

Vilken fin blogg du har. Jag hittade hir via Hedvig och jag.

Jag tyckte jag såg att du har en trapp med svarta trappsteg. Jag har exakt en sån trapp som du har med öppna steg och vi ska ta tag i den nu till hösten.
Har du nån bild på trappen i din blogg. Jag letade lite me såg ingen.

Mvh Marit