fredag 20 januari 2012

{ MAKE-UP }





Åh, fredagen hägrar och solen skiner!
Så trevligt, hoppas ni får en förträfflig start på den kommande helgen :)

Det har trillar in lite frågor och kommentarer angående lite sminktips..
Ja, nu är ju jag ingen sminkexpert på något plan alls med självklart kan jag dela med mig av detta.
Det var någon som skrev att jag såg ut ha en så fin lyster i hyn...
Ja, det är väl inte riktigt så i verkligheten i jämförelse med det som syns på bilderna :)





Men jag har faktiskt hittat ett extremt bra puder som jag kan rekommendera alla gånger om.
Det kommer ifrån Dior och heter DIORSKIN COMPACT POWDER.
Detta tjejer är bra grejer, det ger en superfin yta, jämn och härlig!
Du slipper det där "kakiga" som det lätt kan bli med puder. Jag tror, om jag inte fattat fel att det innehåller silke...
Så det är mitt tips på puderfronten.

Annars så använder jag alltid Make Up Stores ögonskuggor.
Den jag använder dagligen är lätt ljusbeige och heter "muffin".
Sen använder jag även en brun som heter "choco d´or". 
Denna lägger jag på i olika styrkor beroende på om det är vardag eller fest :).
Ett läppglans har jag alltid med mig oftast i mild ljusrosa ton.





När det vankas festligheter så kör jag oftast samma sminkning som till vardags.
 Lite mer mörk ögonskugga bara.
Kanske ett extra svep med mascaran...
Ett nytt knallrött läppstift från Make Up Store har blivit en favorit när det gäller festsminkningen.
Namnet är "devil" (matt).

Ja, det var väl det!
Jag måste även slå ett slag för Diors nagellack.
De kanske kostar en slant mer men ack så bra de är.
Oftast räcker det med en strykning och så torkar det rekordsnabbt!

Hoppas ni fick lite tips!

Psst... Med åren har jag även lärt mig att bra produkter under sminket är A & O.
Men dessa tar vi en annan dag.

Ha en fin fredag.


Anna


18 kommentarer:

Unknown sa...

Så flott med sminketips til en litt sliten husmpr, hehe:)
Er mange år siden jeg brukte noe særlig sminke, men nå skal jeg jamen meg begynne igjen, hihi:)

Jeg og elsker DIOR lakkene!!

Ha ne fin fredaG!

Anonym sa...

Så fantastisk=)=)Tusen takk for innlegget=)=)Helt supert!!! Du ser jo alltid så fresh og vakker ut=)=)Disse produktene skal jeg skrive ned,og shoppe i morgen=)=)=)
Takk igjen=)=)Min sminkepung trenger en oppdatering=)=)
Ha en fin Fredag og helg=)=)
Kos deg!
Klem Henriette
Og du-Takk for en fantastisk fin blogg=)=)Blir så glad av alle dine innlegg=)=)Toppen med inspo,vakre ord,nydelige bilder-alt er fantastisk=)

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Make up Store har bra grejor dom. Tack för finfina tips, det röda läppstiftet ska jag titta på nästa gång jag är in i en MK butik, väldigt snygg nyans på den.

Ha en fin helg!

Anonym sa...

..jamen så lägligt ska göra en önskelista till mannen som strax åker hem från en stor flygplats i världen och fick tilt, sååå klicka jag mig in hos dig och får kalastips. TACK så mycket nu drar jag iväg ett sms=) Trevlig helg!//Anne O

Johanna Stålros sa...

Tack för pudertipset!! Trevlig kväll. Kram Johanna

Johanna sa...

Fina bilder, som alltid!! Skulle verkligen behöva uppdatera sminkväskan, känner jag:)

Maria sa...

Tack för tipsen!!! :) Som så många säger är det ju ofta nu i början av året man vill uppdatera både garderoben och sminkväskan med lite nytt och fräscht! :) Väntar med spänning på tips för huden!

Mickan (Gravid v. 31) sa...

Kul med lite tips. :)

Jes/Vita villa vila sa...

Lovely pics! ♥

Kram Jes

Det Sanna Livet sa...

Riktigt fint med guld-nagellack!

Everyday living etc. sa...

Hej, tack för alla bra tips. Tips kan man aldrig få för många av. När det kommer till smink är det roligast att testa nytt genom rekommendationer. Så tack! :) Ögonskuggorna även i min sminkväska kommer också samtliga från Make Up Store. Själv använder jag Diors mascara iconic, finns ingen bättre.

Önskar dig en fortsatt fin dag! kram Linnéa

Lifestyle By Lena sa...

Hej och tack för fina tips. Har kikat in här under en tid och jag gillar verkligen din blogg!

Hoppas du har en fin måndag!

Lena

Bromans Bravader sa...

Fina bilder du bjuder på. Och lite roligt, hade själv ett sminkinlägg idag... såg dock att ditt är sedan i fredags, men jag såg det först nu. Tja, ibland tänker man lika...
Jannike

Josefin sa...

Superfint inlägg :)

Yaşam Stil / Sihem Tachouli sa...

Dear, I really love ur blog and everyday waiting for the new post, wish u a very happy weekend and kisses... Make up photograps are really incrediable... Loves from İstanbul / Turkey... ;)

en matsked grejer sa...

Tack för knuffen, måste ta mig till make up store igen...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig!

Kram Cecilia

Nicky sa...

Härlig blogg du har! :) XO

MITT VITA HUS sa...

Muffin = alltid:)

Kram på dig!