onsdag 28 december 2011

{ NYÅRSPLANERING }




Hej fina ni!

Sitter här hemma med en liten sjukling.
Idag har vi äntligen fått penicillin, öroninflammation och förskräcklig hosta.
Inte konstigt att lille Vilmer är trött...
Just nu sitter han med mig och myser i hörnan, jag letar efter lite goda recept till nyår.
Vi tänkte köra lite "tapasstuk", massor med god plockmat.
Det kan vara kul att variera sig lite från den alltid återkommande oxfilén och hummern :)







Jag fick kokboken  "Systrarna Eisenmans Mingelmat" i julklapp.
Åhhh.... så mycket gott det finns i den här boken.
Jag har lite svårt att bara välja ut ett fåtal rätter. :)
Mums...







Förresten har ni överlevt "Dagmar"??
Jisses vad det har blåst.
Ett tag trodde jag att taket skulle lyfta...

Ta hand om dig!


Anna

...........................................................................................................................

Pssst... Vårat matsalsbord är köpt hos bästa Blackballon






24 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Så lustigt, jag sitter precis med samma bok och planerar nyår, skall göra flera olika crostinis och även de smördeginbakade oliverna till drinktilltugg, krya på er kram

LIVSGLITTER sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det, älskar dina bilder! ha en fin dag vännen <3

Dagar hos mig sa...

Fick samma bok även jag och har blivit snittansvarig för nyårsfesten. 12 vuxna och 13 barn. Vore ju skam om det inte skulle gå och fixa med DEN boken;)

Room of karma sa...

Det är första gången jag tittar in här hos dig. Wow, vilken jätte söt blogg du har ♥ hit kommer jag igen. Vilken mysig fåtölj du sitter i. Var kommer den ifrån. Skulle vilkja se lite närmare på den:)'

kram CC

Unknown sa...

so sweet
hugs
Mari

SOFIE sa...

Åh vad fina ni är!! Stackars liten <3 Hoppas det går över fort! Älskar att du är med på många av dina bilder, de blir så levande och alltid lika fina! =) Den boken är jag också sugen på! Massa kramar!!

Life´s Silverlining and I sa...

Ja den kokboken har jag med den är så härlig liksom deras andra böcker! Min doter har också öroninlammation, verkar vara något som går nu. Hoppas din lillekille kryar på sig snart
kram

Linda - träningsbloggen sa...

Mysigt att få krypa ihop lite med lillsjuklingen och bara ta det lugnt ändå, även om det såklart aldrig är roligt att vara sjuk för någon.

Ida sa...

Gav bort samma bok till svägerska och svärmor och blev sen såå glad när jag upptäckte att svärmor köpt den åt mig. Den är helt fantastisk. Vart ska man börja, allt ser ju gott ut! Krya på er och mys vidare, kram ida

Johanna Stålros sa...

Ja nog har vi överlevt men vi är lite omtumlade;) Första bilden är fantastisk. Kram Johanna

Bromans Bravader sa...

Så fina bilder du bjuder på.
Hoppas din lille sjukling kryar på sig, vi har en liten sån här vi också, det är så synd om dem när de är sjuka.
Kram Jannike

Lotta sa...

Åh var har ni köpt stolen???
Lotta

Malin - stärnflocka sa...

Ser ändå väldigt mysigt ut! Här blåser det idag också! Själv fick jag nyårsefterrätten på min lott och vet inte vad jag ska hitta på...
Malin

Lisa sa...

Hej!

Hittade just till din blogg och jag blir helt upprymd av inspiration. Alla dina bilder är så fantastiskt fina och inspirerande. Har lusläst alla inlägg till oktober men måste ta en paus, annars kommer hela hemmet få sig en omgång. :)

Mvh en läsare från Finland

Rustik Romantik sa...

Ta väl hand om sjuklingen!
Dagmar skrämde mig rejält, firade julen i Sundsvall och Alnön strax utanför drabbades hårt. Har aldrig tidigare sett sån förödelse i naturen, det var som om någon hade kastat runt skogen som plockepinn... Men nu blir det en lugn nyårshelg hemma med bara lite plockmat för oss också!
Ha det gott!
Kram, Tina

Daschans pert & inredning sa...

underbar blogg! verkligen! hittade hit igår =) sitter med min sjuka, sovande bebis alma i famnen och får sån inspiration. hoppas lillkillen blir frisk fort! gott slut å gott nytt :)

Enkel stil sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det.Krya på er. Tack för all den fina inspirationen du delar med dig.

GottNyttÅr
Anita

Unknown sa...

Passar på att önskar dig ett gott slut på detta året och ett spännande 2012.

♥ Må så gott & va rädd om dig! ♥

Kram Camilla

Anna sa...

Här har vi också sjukstuga tyvärr :-( Både jag o minstingen har åkt på sjukor....

Vart har du köpt liggfåtöljen/stolen som ni sitter i på bilden?? Så fin.
Ha ett gott slut!
Kram Anna

Livet är Underbart sa...

Tittar in redan nu och önskar ett gott nytt år! (har hela huset fyllt med gäster så det lär inte bli mycket surfande i morgon kväll=)

Ett riktigt riktigt Gott Nytt År, Anna!

kram Jenny

Lisette sa...

Godt nyttår til deg! Jeg kommer til å følge bloggen din i 2012 også, helt fantastisk! Lisette;)

odd brown bird sa...

Å vad mysigt det ser ut, den där boken är som en bibel här hemma =)

God fortsättning på er!

Helenas enkla vardag sa...

Köpte boken till mig själv i för tidig julklapp, en jättehärlig bok! Jättefin stol du har. Har varit på jakt efter grenar från lärkträd, men har inte hittat ett enda lärkträd. Finns det inga i Närke eller? Hoppas sjuklingen blivit frisk nu!?
Helena

Josefine Halfwordson sa...

Vilken fin blogg du har! Den där kokboken verkar himlans fin. Har smygläst lite..