söndag 6 november 2011

{ COLLAGE: KIDS ROOM }



Tapet, Ferm Living. Vägglampa i form av ett träd, Ferm Living. Kudde med bilder, Ferm Living. Påslakanser Ekorre, By Nord. Panda tröja Mini Rodini, Little Cute Mokkasin. Finaste planschen, Little Cute Mokkasin.



Hej!

Som jag skrev igår så håller jag på att fixa i ordning Vilmers rum.
Just nu, denna sköna söndag, surfar jag runt på nätet och letar inspiration.
Vilmer är bara 1 ½ år, men han kommer ju inte att börja "använda" sitt rum förens om några år.
Därför, efter egen erfarenhet från Theas rum, vill jag inte inreda med babyblått och massa gulleligull.
Vilmer är en ganska "tuff" kille och jag vill skapa ett rum som stämmer överens med hans personlighet, som börjar växa fram allt eftersom.
( Theas rum inreddes med vitt och rosa efter konstens alla regler, vilket jag idag ångrar. Nu när hon börjar använda sitt rum mer och mer känns det redan som hon har vuxit ifrån allt det där söta.)
Mitt tips är därför att vänta lite med att inreda barnens rum tills de är lite äldre.
Sen vet jag ju att det är så himlans kul att inreda barnrum, så man börjar helst innan de ens har "pluppat" ut :)

Här är lite saker som jag mer än gärna skulle se i Vilmers rum!

Tapeten från Ferm Living med det fina harlekinmönstret är bara sååå fin. Påslakansetet kommer jag att klicka hem inom kort. Funderar även på ett till oss vuxna, fast ingen ekorre då´rå :). Panda tröjan ska Vilmer få i julklapp.
Har ni sett den fantastiska vägglampan då? Åhhh... så fin!

Hoppas ni finner lite inspiration till era småttingar.


Anna

7 kommentarer:

capelli corti e ballerine sa...

oh, your blog is absolutely beautiful!
kiss
veronica

en matsked grejer sa...

Har roat mig med att surfa runt bland dina etiketter i eftermiddag och jag måste säga att du har så ruskigt fint hemma. Blir tvärförälskad i alla dina grejer och den sköna stilmixen du har. Att du sedan lyfter fram saker så fint i ditt sätt att arrangera bilderna gör det ju inte sämre :) Duktiga du!
Kram Cecilia

Knaada sa...

Tapeten är fantastisk!

Livet är Underbart sa...

Kanon fint! Det blir lite mjuka paket under granen för Neo också <3 Ha en skön start på veckan. Kram Jenny

Bromans Bravader sa...

Älskar tröjan från Mini Rodini. Tapeten är också jättefin. Har en liten kille på snart ett år och ett rum som står och väntar på att inredas. Har inte riktigt fått upp farten än..men snart så =)

Allt och/eller Inget sa...

Tapeten är jättefin! Och hela kollaget med för den delen :) Tack!!

Piffa och Puffa sa...

Nu har inte vi några småbarn kvar här hemma, dom är vuxna nu. Istället har vi blivit kontaktfamilj och har två pojkar hos oss var tredje helg. Därför får jag nu inreda ett rum till dom så de känner sig "hemma" när de är här. Ska bli jätteroligt.
Kram