måndag 31 oktober 2011

{ BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG...}





Det här med vårlökar.
Varje vår ångrar jag mig massor när våra rabatter gapar tomma.
Hos grannarna växer det söta små vårblommor lite överallt.
Och så tänker jag att i år då ska minsann jag också påta ner några lökar och få mina efterlängtade snödroppar.








Idag slog jag slag i saken.
Så nu ligger det högar med diverse lökar i köket.
Hoppas det inte är försent nu då?
Ja, jag provar väl så vi se om jag också får mig en vårrabatt :)












Alla blommor är vita, förutom krigislöken som är lila.
Jag vet att det finns vita, men jag hittade inga sådana...
Det får bli till nästa höst :)


Anna








6 kommentarer:

Isabelle sa...

Jättefina bilder! :-)

Moodboardwithflowers sa...

Härligt! Hur var Helsingborg?? Hoppas att du hade en fin visit =)

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Fina bilder. Jag skulle själv sent omsider köpa lökar idag på Plantagen, men de var slut efter helgens 70%-rea.

en matsked grejer sa...

Det är inte för sent. Bara inte tjälen sätter stopp för spaden så går det fint.
Lika fina bilder som alltid. Måste erkänna att din blogg är bland mina absoluta favoriter!

Kram Cecilia

Postadress Torslanda sa...

Inte för sent - så länge det inte är tjäle i jorden går det bra, precis som någon skrev här ovanför. Har du fått hem ditt nya soffbord? Ska bli spännande att se vad det blir för något fint istället.

Anonym sa...

Otroligt vackra och inspirerande bilder!