söndag 21 augusti 2011

{ SÖNDAGSSOPPA }




Sköna söndag!

Vilken fin söndag vi har.
Solen skiner och det bjuds på riktigt härligt väder :).
Här hemma har det även bjudits på kantarellsoppa.
Nu har vi det så bra då våra goda vän är kock.
Otroligt duktig kock.
Kantarellsoppa stod på menyn.
Behöver jag säga att den var magisk?
Så fantastisk god.
Nybakt bröd och lite annat smått och gott.
Dukade gjorde jag, med vitt porslin från Bruka och de plommonlila linneservetterna från Himla.

Alla i familjen är mer eller mindre sjuka så nu ska jag ta hand om dem.

Fin söndag!

 ♥

Anna



13 kommentarer:

Irene sa...

det är sååååå gott med hemmagjord kantarellsoppa, vi var tre timmar i skogen idag, jag såg många svampar men inga kantareller, det gör inget för jag hade 200 bilder med mig hem igen och de måste jag bearbeta först :-) Ha en skön söndagkväll, kram Irene

FORMELLE DESIGN sa...

Mums vad gott det såg ut, fina bilder!

Önskar dig en skön kväll!

//Johanna

House number 15 sa...

Såå gott!! Soppa tillhör verkligen hösten och
det är något som jag lagar ofta denna årstid.

Fina bilder!

Ha det gott!
Kram C

Johanna Stålros sa...

åhh du fick möjligtvis inte med dig receptet hem? Jag har så mycket kantareller så det skulle vara perfekt. Kram Johanna

På vår gata sa...

Oj, vad gott det ser ut! Kantareller är ju underbart gott.

Gillar kavajen i inlägget nedanför, så sött foder.

Kram Daniela

A House With A View sa...

Mums så smarrigt!! Jag har ju en del kantareller i frysen så det måste ju provas :)

Jättefina bilder!!!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Anna-Panna sa...

Recept please :)

Tina sa...

Flotte billeder!
God bedring til familien //Tina

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Mums det låter ju inte helt fel och dina bilder är en fröjd för ögat!
Hoppas ni kryar på er snart.
Kram

Vintage sa...

ser underbart ut,vilken härlig blogg du har Kramar susanne

mammaxtre sa...

Vilka matbilder du tar. kanske ska du sikta in dig på att göra en kokbok för försäljning.

Ha en fin dag

Att se livet från solsidan sa...

Hej!

Ser gott ut det där. Soppa är ju fantastisk höstmat...men i dag är ju faktiskt högsommaren tillbaka.

Fin dag Anna

en matsked grejer sa...

Ååååååh så fina bilder! Jag måste ta mig i kragen och lära mig fota med kort skärpedjup -det är ju så fint.
Ha det gott!
Kram Cecilia