måndag 18 april 2011

{ FLICKRUM }

Hej på er! Hoppas helgen har varit till er belåtenhet, solen strålar idag också, jippie! Jag ska snart ta med mig barnen till lekparken, men först blir det ett smakprov från Theas rum, en del av er vill se mer barnrum så nu bjuder jag på det denna måndag.


Här finner ni en stor säng, dagbädden Hemnes från IKEA i utdraget läge. Oftast är barnsängar pyttesmå och det blir svårt för mamman och pappan att kunna krypa ner i sängen vid nattning utan att känna sig helt ihopknycklad, Hemnes sväljer även väldigt mycket leksaker då det finns tre stora förvaringslådor under, toppen! Ni ser ju att vimplarna som syddes till verandan hänger här istället... ja mamman ändrade lite på sina planer =).


Rosa är det som gäller hos lilla fröken och ena väggen är tapetserad med Sandbergs tapet Fabian, små gosedjur och mammans nysydda kudde med pom-pom bollar pryder sängen.


Prinsessor och prinsar är det som snurrar i en fyraårings huvud och klänningar, kronor och söta små skor pryder ofta min lilla tjej och mamman får ibland vara med och leka då är vi Prinsessan Victoria och Prinsessan Lisa och bor i ett jättefint slott... ja åter till verkligheten, nu ska det ut och lapas sol!

Ha nu en bra start på vår nya vecka!

14 kommentarer:

Odd brown bird sa...

Ååå vilket mysigt rum, du har verkligen känsla för det där. Ljuuuvligt!

baramittlillahem-pia sa...

Underbart sött rum, jag som städade min 5-årings rum igår och tyckte det blev så fräscht, men detta var megafräscht :)
kram

Dronninghuset sa...

Så vakkert et pikerom, - skikkelig søtt!
Der må man trives veldig godt!

hilsen Tove i
dronninghuset.b.c ;-))

Unknown sa...

Such a lovely lighting to to pictures

Life love, clutter and other beautiful things. sa...

Gorgeous!

Aislinn sa...

din blog är underbart!!! kram fran italien!

Signe 1 sa...

bedårande litet flickrum! sådär ser inte min 'lilla' tjejs run ut längre, men så är hon ju snart 16 år;-)

ha det gott!

kram sofia

Livet på landet sa...

Åhh vilket ljuvligt flickrum!
Kram Helena

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilket sött litet prinsessrum. :)) Kram

Unknown sa...

Oh my gosh...everything is so pretty here!!!!!!!!!
Your newest follower from Rome!
Laura@RicevereconStile

Kristin @ My Uncommon Slice of Suburbia sa...

Sweet Mara just told me about your blog and I'm in love :)
XO
Kristin

mammaxtre sa...

Som taget ur en inredningstidning. Så fint!

Du har god smak.

Anonym sa...

Så fint, kul med barnrums-inspiration! Fast jag tycker det är lite svårt att se när det är sånt gult ljus på bilderna, tycker det har blivit det på dina bilder den senaste tiden?!
Ha en fin dag! Kram Anna

Camilla sa...

Vilken inspirerande sida du har! Räkna med att jag kommer titta in här fler gånger :)

Trevlig kväll!