onsdag 24 november 2010

FÖRBEREDELSER



Ja här hemma är förberedelserna inför advent i full gång, hyacinter står i papperspåsar ute i hallen och så även julros samt vita amaryllis, dessa ska tas upp och ställas ut på olika platser här i huset. De hyacinter som jag köpte för någon vecka sedan har slagit ut och de sprider en underbar doft. Grön mossa och ståltråd är även inköpt så här ska det bindas kransar både till inne och ute. Det är så mysigt att bara strosa runt här hemma och pyssla. Julen här hemma kommer iallafall att gå i vitt, zink, grått, silver samt lite naturfärger såsom brunt och beige!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Så fina bilder du tar hela tiden. Tänkte höra med dig om dina stämpeltavlor, du hade bokstäver från Clas Olsson har jag för mig men vad använder du för färg. Dina tavlor blir så himla fina. Själv har jag försökt både med stämpeldyna och vanlig hobbyfärg men tycker inte att det blir så bra. Får som en "ram" runt varje bokstav.
Kram Jenny
(vi kanske kunde ses nån dag så jag kan få kläderna:-).)

Josefine Bergqvist sa...

Så fina stämningsfulla bilder du har tagit. Visst är det härligt med advent.
Kram Josefine