söndag 9 maj 2010

SAKER JAG VILL HA

Ibland fastnar jag bara för vissa vackra saker. Här kommer ett litet urval på fina ting som gärna får komma hem och bo hos mig.
Många av redskapen från Iris Hantverk (1) är bara så vackra, tänk att få ha den fina knoppbrädan med alla dessa borstar hängandes i köket. Pläden från Axlings Linne (2) är en favorit sedan ett tag tillbaka, den är gjord på återvunna gamla linhanddukar och finns både i blå och röd färg. Varje pläd är unik därav namnet "Pläd Unikum" och varje pläd är numrerad med sitt egna nummer (begränsad tillgång och väntelista). De vackra blomkrukorna (3) upptäckte jag en vacker dag på bloggen Trendenser som skrivs av Frida, jag vill bara åka ner till skånelandet och inhandla ett antal sådana krukor hos Pyttan Åbergs krukmakeri. Vackra porslinet (4) från Agneta Livijn är så fint att titta på och jag skulle mer än gärna ha en uppsättning hemma av uppläggningsfat, skålar och muggar!



Bilder: Ovanstående företag med eget collage

Inga kommentarer: